HRT dan nakon apela psihologa prestao bombardirati građane pjesmom ‘Dajem ti srce’

Josip Mihaljević
16. siječnja 2021.
Novosti
A- A+

HRT je dva tjedna od potresa dosta često emitirao spot i pjesmu ‘Dajem ti srce’ Doris Dragović. Spot se sastoji od kadrova snimljenih neposredno nakon potresa na Banovini, a nakon apela psihologa da rade više štete nego koristi, HRT je prestao emitirati spot.

potres HRT apel pjesma

Foto: Youtube screenshot

Hrvatska radiotelevizija dva je dana nakon potresa na Banovini počela više puta na dan prikazivati spot za pjesmu ‘Dajem ti srce’ Doris Dragović, a prekjučer ga je naprasno prestala emitirati.

To se dogodilo samo dan nakon apela psihologa sa stranice Nepopularna Psihologija u kojem su stručnjaci kazali da emitiranjem spota rade više štete nego koristi. Inače, spot je napravljen od kadrova snimljenih u Petrinji neposredno nakon potresa, prikazuje uzrujane i stradale građane od kojih su mnogi ostali bez svega.

Spot prikazivali u prosjeku 15 puta na dan

Kako piše Jutarnji list, spot se do 13. siječnja emitirao 172 puta, odnosno 15 puta na dan u prosjeku. Ako je netko pogledao svako emitiranje, na to je utrošio 593 minuta svoga života, a HRT isto toliko minuta programa javne televizije.

Psiholozi pišu kako se ovim spotom koristi periferni put persuazije emocijama kao pokušaj motiviranja ljudi na solidarnost i pomoć žrtvama potresa.

Deset najvažnijih poruka psihologinje Uvodić Vranić o strahovima i psihičkom zdravlju

“Čvrsto smo uvjereni kako je navedeni spot napravljen s dobrim namjerama i ciljem motiviranja što većeg broja ljudi na pomoć stradalima (…)

Međutim, što je u tome pogrešno? Postoji nekoliko mogućih problema u ovakvom medijskom pokušaju persuazije”, pišu psiholozi u apelu.

“Konstantni podsjetnik na traumatsko iskustvo”

Psiholozi zamjeraju što se poruka prikazuje skoro 15 puta dnevno što gledatelje redovito podsjeća na nedavno proživljeno traumatsko iskustvo.

Više od 80 posto osoba živi u stresu i strahu od novih potresa!

“Kod mnogih građana se nakon potresa pojavila akutna stresna reakcija, koja prema DSM-V može trajati do mjesec dana nakon traumatskog iskustva, uz pojavu simptoma kao što su glavobolja, bol u prsima, nesanica, sniženo raspoloženje i slabija koncentracija. Jedan od simptoma ove reakcije je i želja za izbjegavanjem podsjetnika na traumatsko iskustvo, što gledateljima javne televizije ovaj spot onemogućuje”, pišu psiholozi.

Navode i istraživanje iz 2013. godine prema kojem su, nakon bombardiranja na Bostonskom maratonu, osobe koje su pratile vijesti o samom događaju šest ili više sati dnevno imali više simptoma akutne stresne reakcije od osoba koje su se nalazile na mjestu tragičnog događaja!

Sariji su rizična skupina za stresne reakcije, a često gledaju TV

U apelu se navodi kako stariji građani češće konzumiraju televizijski sadržaj, a to je problem jer su najčešće i vrlo rizična skupina na stresne reakcije. U koroni su one možda još i gore:

Mladi obožavaju tehnologiju, ali stariji ljudi su apsolutni rekorderi u vremenu koje provode pred ekranom

“Problem je to što su stariji najčešće i vrlo rizična skupina za stresne reakcije, s obzirom na to da imaju manje zaštitnih faktora od mlađih osoba (nemogućnost kretanja, manjak autonomije, manjak bliskih kontakata…). Dakle, ovaj spot ne samo da može narušiti mentalno zdravlje, već to čini jednoj od najugroženijih skupina našeg društva”, pišu psiholozi.

Zaključuju kako ovaj spot predstavlja i važno etičko pitanje, jer su u njemu prikazane snimke građana u stanju visokog stresa.

“Budući da se o tome ne govori u medijima, možemo se samo nadati da su svi građani prikazani u spotu pristali na sudjelovanje u istome kako bi se očuvao njihov integritet.

Iz svega navedenog, čvrsto smatramo kako bi se spomenuti spot trebao prestati emitirati na javnoj nacionalnoj televiziji i apeliramo da HRT učini isto”, napisali su psiholozi.

Građanima pak apeliraju da gledaju vijesti samo onoliko koliko je potrebno da su informirani.

HRT prestao emitirati spot

S HRT-a su još prekjučer za Index.hr neslužbeno potvrdili kako s jučerašnjim danom prestaju s emitiranjem tog spota. Naveli su kako je spot išao u sklopu akcije “Uz nas niste sami” u kojoj se prikupljao novac za potresom pogođena područja.

Akcija je trajala oko dva tjedna i jučer je završila.

 

Copy link
Powered by Social Snap