Čak i ako ranije niste vježbali, aktivnost u starosti produljit će vam život

Josip Mihaljević
29. lipnja 2019.
Novosti
A- A+

Novo istraživanje pratilo je 15.000 ljudi svih dobnih skupina više od 20 godina. Svi se slažu da je tjelovježba neophodna, ali novo saznanje je odlično za starije ljude. Čak i ako se ranije u životu niste bavili nekom korisnom tjelesnom aktivnošću, ako počnete sada imat ćete vidljive rezultate.

vjezbanje

Foto: Ilustracija | Pixabay

Istraživanje je objavljeno jučer u znanstvenom časopisu British Medical Journal donosi važne vijesti za starije ljude. Čak i ako se ranije u životu niste bavili nekom korisnom tjelesnom aktivnošću, nikada nije kasno početi kako bi dobili vidljive rezultate, piše abc.net.au.

Do rezultata su došli proučavajući čak 15.000 ispitanika, svih dobnih skupina, i to u periodu od dva desetljeća. Došli su do zaključka da oni ljudi s većom tjelesnom aktivnošću naprosto žive dulje. Posebice važan naglasak stavili su na činjenicu da nije bitno jesu li se ranije u životu bavili nekom rekreacijom, budući da su i stariji koji su s vježbom počeli u 60-ima postizali odlične rezultate.

20 minuta na dan nije puno

“To vam je kao štednja, kao da stavljate novac u banku. Samo, investirate u svoju budućnost, tj. svoje buduće zdravlje. Ništa ne gubite, a važno je naglasiti da nikada nije prekasno započeti”, kazala je koautorica istraživanja Soren Brage.

Level aktivnosti su podijelili na tri razine:

  • NISKA: Oni ljudi koji ne zadovoljavaju minimum tjelesne aktivnosti propisan od Svjetske zdravstvene organizacije
  • SREDNJA: Oni koji su napravili jednako minimumu tjelesne aktivnosti propisanom od Svjetske zdravstvene aktivnosti – 150 minuta srednjeg intenziteta vježbanja na tjednoj razini
  • VISOKA: Oni koji su vježbali 300 ili više minuta srednjim intenzitetom na tjednoj razini

Da bi upali u srednju kategoriju, potrebno je odvojiti samo 20 minuta na dan i rezultati će vrlo brzo doći.

Dr. Barge kazala je kako ljudi iz srednje kategorije, u usporedbi s onima koji ne vježbaju, imaju čak 28 posto manju šansu od smrtnosti:

“Čak i da su u potpunosti bili neaktivni prije početka vježbanja, uz malo truda i navike – ljudi si mogu srezati šansu od ranog umiranja za četvrtinu”, kazala je.

Krenite s aktivnostima danas ili ćete požaliti

Rezultati se poklapaju s prijašnjim istraživanjima, ali probajte si zamisliti što će se dogoditi u suprotnom. Ako ste hrvatski umirovljenik, vjerojatno ne sjedite na kuli od novca. Kako polako budete ulazili u 70-e godine, tijelo će vam polako otkazivati poslušnost. Polako ćete gubiti mobilnost, a vrlo brzo i funkcionalnost.

Trebat će vam njega drugih ljudi, izgubit ćete samostalnost i to će vam utjecati na psihu. Sve to će se dogoditi kad-tad, ali to ne mora biti čim prevalite 70-u godinu. Primjerice, jedno prijašnje istraživanje je pokazalo da žene koje vježbaju imaju i do pet godina dulji samostalan život u usporebi sa ženama koje ne vježbaju.

“Jednom kad udarite 70. godinu života, stvari će krenuti nizbrdo. Ali poanta je koliko ćete se ranije u životu potruditi da to “brdo” bude bilo visoko. Nekim ljudima će trebati i do 15 godina da izgube bitku sa starošću, dok se nekima to može dogoditi preko noći”, upozoravaju znanstvenici.

Kako društvo stari, sve je vjerojatnije da će i liječnici ljudima već u srednjoj dobi početi propisivati neki oblik vježbanja. Ne samo da naprave uštede u zdravstvenom sustavu, nego da ljudima u mirovini osiguraju još nekoliko zdravih godina i lijepih uspomena.