Foto dana: Pogledajte na kojim je domaćim linijama letio JAT 80-ih godina

Matej Markovinović
26. kolovoza 2023.
Foto dana
A- A+

Na Facebook stranici EX YU Aviation News osvanula je fotografija koja prikazuje kartu domaćih linija na kojim je letio JAT 80-ih godina prošloga stoljeća. Stanovnici Jugoslavije mogli su JAT-om prijeći više-manje cijelu državu.

EX YU Aviation News objavio je fotografiju na kojoj se mogu vidjeti domaće linije na kojima je 80-ih godina letio Jugoslavenski Aerotransport (JAT). Ako je za suditi prema karti, domaćih je linija bilo zaista mnogo.

Stanovnici Jugoslavije tako su mogli ići avionom u Portorož, Pulu, Rijeku, Ljubljanu, Maribor, Zagreb, Zadar, Split, Sarajevo, Mostar, Osijek, Beograd, Dubrovnik, Tivat, Podgoricu (nekadašnji Titograd), Prištinu, Skopje, Niš i Ohrid. Linije su se, naravno, s godinama mijenjale, ovo je samo situacija kakva je bila 80-ih.

Inače, JAT ima bogatu i zanimljivu povijest koja seže unatrag više od devet desetljeća. Tvrtka je osnovana 1927. pod nazivom Aeroput  kao prva jugoslavenska zračna kompanija s početkom letova na ruti između Beograda i Graza. U počecima je flota uključivala manje avione, a tvrtka je postupno proširivala svoje usluge i linije, povezujući Jugoslaviju s različitim europskim i svjetskim destinacijama.

[26.1.] Eksplodirao JAT-ov zrakoplov u kojem su poginuli svi, osim stjuardese Vesne Vulović

Nakon Drugog svjetskog rata, Aeroput preimenovao se u JAT i intenzivno proširio svoju mrežu letova te tako postao važan most između Istočne i Zapadne Europe te Bliskog istoka. Letjeli su, također, i ‘preko bare’, čega se vjerojatno sjećaju mnogi stanovnici bivše Jugoslavije.

Tvrtka je nastavila modernizirati svoju flotu i ponudu te je postala prepoznatljiva po svojim plavim avionima. Valja napomenuti da je JAT također prvi put uveo koncept letenja za turističke svrhe, čime je pridonio razvoju turizma u regiji.

Međutim, raspad Jugoslavije krajem 20. stoljeća imao je ozbiljan utjecaj na JAT. Pod pritiskom političkih i ekonomskih promjena, tvrtka se suočila s teškoćama, uključujući sankcije i ograničenja u poslovanju. Kroz različite transformacije i restrukturiranja, JAT se pokušao prilagoditi novim uvjetima, no nije se uspio vratiti na ‘staru slavu’. Godine 2013. Etihad Airways postao je suvlasnik JAT-a, koji je tada promijenio ime u Air Serbia.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap