Splitski umirovljenik instalirao aplikaciju na mobitel pa ostao bez 1.000 eura

Jasmina Grgurić Zanze
16. siječnja 2024.
Crna kronika
A- A+

Splitski umirovljenik ostao je bez 1.000 eura nakon što je nepoznatoj osobi povjerovao da mu želi uplatiti novac. Lopov je uvjerio 70-godišnjaka da na svoj mobitel instalira aplikaciju AnyDesk koja omogućuje kontrolu nad uređajem. Prevareni je pritom otkrio i broj bankovnog računa, a prevarantu su te dvije stvari bile i više nego dovoljne da ga opljačka.

Neraspoloženi umirovljenik razgovara na mobitel

Umirovljenik telefonira | Foto: Pexels/Andrea Piacquadio

Splitski 70-godišnji umirovljenik prije nekoliko je dana policiji prijavio prijevaru preko mobitela. Zbog neopreza je ostao bez 1.000 eura i to sve zbog aplikacije AnyDesk, ali i otkrivanja osobnih podataka nepoznatoj osobi.

Očekivao uplatu pa ostao bez tisuću eura

graf kriptovaluta na prijenosnom računalu
Policija upozorava: Prevaranti nude građanima 'ulaganje u kriptovalute', obratite pažnju na pozive s jednog broja

– Preko mobitela 70-godišnjaka je kontaktirala nepoznata osoba te ga obavijestila da je na njegov bankovni račun potrebno uplatiti 4.500 eura. Pritom je od umirovljenika zatražila da na mobitel instalira aplikaciju AnyDesk i ustupi broj svoga bankovnog računa. Počinitelj je koristeći ovu aplikaciju, koja omogućuje preuzimanje kontrole nad mobitelom oštećenog, izvršila transakcije preko aplikacije za mobilno bankarstvo, oštetivši žrtvu za gotovo tisuću eura, izvijestila je ovih dana splitska policija.

AnyDesk je inače korisna aplikacija koja se koristi kao podrška u IT službama, jer omogućava upravljanje računalima korisnika na daljinu. Funkcionira tako da osobi putem koda dajete da upravlja vašim računalom ili mobitelom, nakon čega ona posve preuzima kontrolu nad uređajem, ali i osobnim podacima, što nipošto ne biste smjeli odobravati.

Savjeti kako se zaštiti od računalne prijevare

Policijska uprava splitsko-dalmatinska savjetuje građane kako se  zaštiti od ovakvog i sličnih oblika računalne prijevare:

– provjerite je li pozivatelj osoba koja se predstavlja (povratno nazvati broj pozivatelja i kontaktirati provjerene brojeve banke ako se predstavlja kao djelatnik banke)

– nikada ne odavati podatke o svojim bankovnim računima (posebno PIN-ove, jednokratne autorizacijske kodove, brojeve bankovnih kartica, CVC brojeve)

– nikada ne instalirati aplikacije na mobitel za koje ne znate čemu službe, posebno one koje omogućuju drugim osobama pristup vašem uređaju (kao npr. AnyDesk)

– budite sumnjičavi prema obavijesti da ste sretni dobitnik neočekivane nagrade ili ulaganja koje ste davno učinili ili uopće niste učinili

– ako ste zaprimili poziv od nepoznate osobe koja od vas traži da joj ustupite svoje osobne i financijske podatke, budite sumnjičavi i zatražite savjet policije.

Više o prijevarama starijih možete pročitati ovdje.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap