Pomoću ovih 12 stvari spriječit ćete lošu probavu kao čestu boljku u starosti

Jasmina Grgurić
22. rujna 2019.
Zdravlje
A- A+

Osobe starije životne dobi sklone su poremećajima probave, za koje je glavni krivac loša prehrana. No, kako starimo, ne možemo kriviti samo hranu koju unosimo u naš organizam, jer naš probavni sustav više ne radi kao nekada. Što, kada i kako jedemo, uz određenu fizičku aktivnost, tako s godinama postaje sve važnije za naše zdravlje.

Foto: Pixabay

Kako starimo, stari i naš probavni sustav koji više ne radi kao nekada. Kako čitav proces prehrane započinje u našim ustima, zbog problema sa zubima stariji pate u prvom redu od otežanog žvakanja, dok žlijezde slinovnice u starosti luče manje sline. Suha usta otežavaju gutanje hrane, a s godinama se smanjuje i količina želučanih te ostalih sokova potrebnih za pravilnu razgradnju hrane. Zbog toga dolazi do slabijeg iskorištavanja hranjivih sastojaka, koji se onda slabije i upijaju kroz stjenku crijeva.

Opisani poremećaji u probavnom procesu stvaraju neugodne probavne smetnje, a ako svemu pridodamo loš ili nedostatan izbor namirnica, stvaramo začarani krug smetnji koje negativno utječu na cijeli organizam. Osim osjećaja težine u želucu i mučnine, česte su tegobe nadutost i podrigivanje, stvaranje plinova u crijevima i kronični zatvor.

Mjere koje mogu spriječiti probavne tegobe, kao i pomoći njihovom smanjenju, donosi gerontologinja dr. Vlasta Vučevac za zdravstveni portal Adiva.

  1. Stariji, za vaše zdravlje nije bitno samo što i koliko jedete, nego i kada!

    jesti raznovrsnu hranu, manje količine po obroku, i piti dovoljno tekućine (vode),

  2. jesti redovito – pet puta dnevno i ne preskakati obroke,
  3. uzimati što manje zalogaje i dobro ih žvakati,
  4. jesti što više voća, povrća i žitarica,
  5. jesti što manje šećera i masnoća,
  6. smanjiti unos kuhinjske soli,
  7. izbjegavati štetne navike – alkohol i nikotin,
  8. jesti na miru, sjedeći za stolom,
  9. jesti polako; jedete li brzo, progutat ćete više zraka, a to uzrokuje nadutost,
  10. izbjegavati gazirane napitke jer ugljikov dioksid i šećer uzrokuju nadutost,
  11. nositi udobnu odjeću; pritisak na trbuh pogoršava napuhanost i crijevne grčeve i
  12. biti fizički aktivan (svakodnevne šetnje).