Vozače starije od 70 godina u ovoj zemlji bi mogla dočekati velika promjena
Starije vozače u Velikoj Britaniji mogla bi dočekati velika promjena. Svi koji će htjeti nastaviti voziti nakon 70. godine trebat će svake tri godine na obvezni test vida, ako prođe prijedlog izmjene zakona o sigurnosti prometa. Razlog izmjena ovog zakona je to što je od 2010. godine broj vozača starijih od 60 godina uključenih u nesreće sa smrtnim ishodom ili teškim ozljedama porastao za čak 47 posto.

Umirovljenica u autu | Foto: Pexels
Vozače starije od 70 godina u Velikoj Britaniji očekuje velika promjena zbog izmjene zakona o sigurnosti prometa. Svi koji žele nastaviti voziti nakon 70. godine trebali bi svake tri godine na obvezni test vida. Ako stariji vozači u tim godinama test ‘ne prođu’, više neće moći voziti, ako prijedlog promjene zakona prođe.
Izmjena zakona zbog povećanja broja nesreća
Razlog izmjena ovog zakona je u tome što od 2010. godine broj vozača starijih od 60 godina uključenih u nesreće sa smrtnim ishodom ili teškim ozljedama porastao je čak 47 posto, piše jutarnji.hr. Stariji od 65 godina u Hrvatskoj su u prvoj polovici godine prouzročili 283 prometne nesreće. Među njima bilo je četiri poginulih, 96 ozlijeđenih osoba i 183 u kojima je došlo samo do materijalne štete, prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova. Više o tome pročitajte ovdje.
Prije su u Velikoj Britaniji vozači sami prijavljivali ako imaju neki problem s vidom. Do sada je tako Ujedinjeno Kraljevstvo imalo jedno od najblažih pravila u Europi. No ako ovaj prijedlog promjene zakona prođe, stariji vozači više neće moći voziti zbog vlastite procjene nego će morati dokazati da vide dovoljno dobro kako bi mogli nastaviti voziti.
Osim obveznog testa vida za starije, još novih mjera
Planiraju se i strože mjere protiv vožnje pod utjecajem alkohola. Granica u Engleskoj i Walesu mogla bi pasti s 0,8 na 0,5 promila u krvi. Time bi se uskladio s pravilima u Škotskoj i većem dijelu Europe. Nesreće povezane s alkoholom u posljednjem desetljeću rastu, a 2022. dosegnule su najvišu razinu u 13 godina, prema statističkim podacima.
Predložene su i izmjene koje bi policiji omogućile učinkovitije kažnjavanje prekršitelja. Tako bi se za vožnju pod utjecajem droga umjesto vađenja krvi mogli koristiti brzi testovi sline izravno na cesti. Takvi bi testovi ujedno služili kao dokaz na sudu. Osim toga, razmatra se i povećanje kazni za vožnju bez osiguranja, čime bi se suzbila pojava lažnih registarskih pločica koje sustavi automatskog prepoznavanja ne mogu očitati.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.