Usporedba cijena među trgovinama: Cijene svih namirnica u dućanima stižu online!

Marko Repecki
2. svibnja 2025.
Novosti
A- A+

Od 15. svibnja trgovci u Hrvatskoj morat će svakodnevno objavljivati digitalne cjenike i uz svaku trenutačnu cijenu prikazivati i onu koja je vrijedila 2. svibnja. Riječ je o mjeri kojom Vlada želi povećati transparentnost i zaštititi potrošače.

Trgovina

Trgovina | Foto: Mirovina.hr

Vlada Republike Hrvatske donijela je odluku kojom se uvodi obveza objave važećih maloprodajnih cijena na mrežnim stranicama trgovaca, kao i isticanje dodatne cijene na prodajnim mjestima. Mjera se počinje primjenjivati 15. svibnja 2025., a odnosi se na trgovce koji posluju u formatu supermarketa, hipermarketa, diskontnih trgovina i Cash&Carry objekata. Inače, od ranije je na snazi mjera ograničenja cijena za određene proizvode, o čemu više možete pročitati ovdje.

trgovina
Ograničene cijene: Inspekcije 'češljaju' trgovine, brojni trgovci ne poštuju mjeru

Digitalni cjenici za lakšu usporedbu

Trgovci će svakog dana do 8 sati ujutro morati objavljivati ažurirane cjenike u digitalnom formatu (.xml ili .csv) pogodnom za automatsku obradu, s detaljnim podacima o proizvodima iz kategorija hrane, pića, kozmetike, sredstava za čišćenje, toaletnih potrepština i proizvoda za kućanstvo. Objavljeni cjenici moraju uključivati podatke poput naziva i šifre proizvoda, količine, jedinice mjere, cijene, barkoda i prodajnog mjesta, a moraju biti dostupni najmanje 30 dana.

Također, trgovci su obvezni omogućiti dohvaćanje tih podataka putem tehničkih rješenja koja podržavaju automatsko prikupljanje i obradu informacija o cijenama u stvarnom vremenu.

Dodatna cijena iz prošlosti kao referenca

Uz svaku aktualnu maloprodajnu cijenu proizvoda, trgovci će morati jasno, vidljivo i čitko prikazati i dodatnu cijenu – onu koja je za isti proizvod vrijedila 2. svibnja 2025. godine. Ova obveza vrijedi za sve trgovce koji obavljaju djelatnost maloprodaje u Hrvatskoj, a odnosi se na sve oblike oglašavanja: na policama, letcima, plakatima, digitalnim oglasima i mrežnim stranicama.

Prema obrazloženju, svrha ove mjere je omogućiti potrošačima uvid u promjene cijena i olakšati im donošenje informiranih odluka. Isticanje referentne cijene trebalo bi pridonijeti većoj tržišnoj transparentnosti i zaštiti ekonomskih prava potrošača.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap