Umirovljenici o ljetnoj prehrani: “Jedemo sve najjeftinije, meso si malo možemo dozvoliti”

Josip Mihaljević
27. srpnja 2020.
Novosti
A- A+

Znanost sve više upozorava kako je raznolika prehrana ključna za zdravlje, posebice u trećoj dobi. No, naši umirovljenici ne mogu ni zamisliti da jedu razvikane skupe i zdrave namirnice pa se snalaze kako znaju. Evo što majstori preživljavanja koji se moraju voditi maksimom “jeftino, a zdravo” preporučuju za jelo ovoga ljeta.

Našim umirovljenicima prioritet bi trebao biti da jedu što zdravije, a zbog malih mirovina najčešće se ne biraju najzdravije, nego najjeftinije proizvode, piše Dnevnik.hr. Ljetna i šarena ponuda na tržnicama mnogim je umirovljenicima neizostavan dio kupovine, ali i podsjetnik da žive u siromaštvu.

“Meni je skupo, ovo je 15 kuna, ali šta ćeš, moraš i to kupit. Mi stariji bolesni moramo malo voća”, rekla je za Novu TV umirovljenica Anđa iz Splita.

Splitska umirovljenica Mirjana kaže da jede raznovrsno, dokle god ima kruha, krumpira i kupusa.

Prodavačica na tržnici Ana kaže da primjećuje da umirovljenici kupuju samo ono najjeftinije. “Meso malo sebi mogu dozvoliti”, kazala je za Novu TV.

Kako do jeftinog i zdravog ručka?

Članovi udruge Šefova kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) nedavno su u Splitu za građane starije životne dobi pripremili pravi mali vodič s motivom kako jesti jeftino, a zdravo.

[BAKINA KUHINJA] Jelo koje ćete u restoranu platiti 70, mi smo skuhali za 10 kuna

“Od nekih skromnijih, jeftinijih namirnica, mogu napraviti kvalitetno jelo za sebe, svoje bližnje. Od bazičnih sastojaka napravili smo domaći kruh, domaće njoke, domaću tjesteninu. To je domaća šalša, blitva s krumpirom, malo plave ribe, od junećeg mesa smo napravili jedan gulaš”, objasnio je Željko Neven Nemec, predsjednik udruge ŠKMER

Umirovljenici i šefovi kuhinja su na druženju dijelili recepte za povoljna, a ukusna jela. Jeftino i zdravo, čini se, nije baš tako jednostavan zadatak za izvesti u kuhinji, ako vam sve ovisi o maloj hrvatskoj mirovini. S time se slažu i stručnjaci:

“Ali zato uvijek postoji dobra kvalitetna sirovina, dakle plava riba, jeftinija. Kvalitetan izvor brzo probavljivih bjelančevina i protuupalnih omega masnih kiselina. I svakako izbjegavanje teških mesa”, otkrila je nutricionistica Dragana Olujić.

Kuhari i nutricionisti su upozorili da umirovljenici moraju voditi o unosu kalcija, koji čuva koštani sustav:

“Može se iznimno lako dobiti iz špinata i zelenog povrća, iz orašastih plodova i mlijeka i fermentiranih mliječnih proizvoda”, kazala je Olujić.