U Hrvatsku stiže novi trgovački lanac: Poznat pod nazivom ‘rezač cijena’

Lucija Basa
3. srpnja 2025.
Novosti
A- A+

Nizozemski trgovački lanac Action najavio je da iduće godine otvara trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji. Action je najbrže rastući mlaoprodajni lanac za kućne potrepštine u Europi. Poznat je i pod nazivom “reazač cijena” jer nemaju cijeli asortiman, marketing niti puno osoblja pa imaju manje troškove. Oko 80 posto asortimana je neprehrana, stvari za kućanstvo, a 20 posto je prehrana koja ima dugi rok trajanja.

Kolica za trgovinu

Kolica za trgovinu | Foto: Pixabay

U Hrvatsku stiže još jedan trgovački lanac. Nizozemski Action koji ima trgovine diljem zapadne Europe najavio je da će sljedeće godine otvoriti u Hrvatskoj i Sloveniji. U srednjoistočnoj Europi poslovnice ima u Češkoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj. Action ima status najbrže rastućeg maloprodajnog lanca za kućne potrepštine u Europi. U kojim mjestima trgovački lanci najviše dižu cijene zbog turizma pisali smo ovdje.

Pogledajte u kojim mjestima trgovački lanci najviše podižu cijene zbog turizma

“Rezač cijena”

Ovaj trgovački lanac raste 20 posto godišnje, a u 2023. godišnji prihod 2023. im je bio preko 12 milijardi eura i zarada oko dvije milijarde eura. To je za trgovačke lance koji su u Hrvatskoj prilično jak konkurent, ispričao je poslovni savjetnik Drago Munjiza za N1. Action se još naziva i “rezačem cijena”. Munjiz objašnjava da oni režu jednu vrstu usluge ili više vrsta. Naprimjer, nemaju cijeli asortiman, nemaju marketing, niti puno osoblja.

– 80 posto asortimana je neprehrana, to je ono što vam treba za kućanstvo, a 20 posto je prehrana koja ima dugi rok trajanja. Oni su odrezali ono što trgovačkim lancima stvara troškove, a kupcima donosi bogatstvo ponude, a to je svježa roba. Na svježoj robi ima dosta otpada. Najveća mana kupovanja u Actionu je to što se ne možete opskrbiti za dnevnu isporuku, a onaj dio koji kupujete mjesečno za kućanstvo, to možete kupiti u Actionu.

Ima li na našem tržištu mjesta za još jedan trgovački lanac?

Hrvatski potrošači nisu skloni tome da idu na više mjesta u kupovinu i po tome su jedni od najlošijih u Europi, kaže Munjiza. Naime, većina ljudi ima naviku doći u jedno prodajno mjesto i kupiti sve na jednom mjestu. Munjiz smatra da na hrvatskom tržištu ima mjesta za još jedan trgovački lanac. Komentira da je Hrvatska često prazna i da neki ljudi nemaju tako veliki izbori. Smatra da u Hrvatskoj nedostaje diskontera. Dodaje da imamo Eurospin koji nema puno prodajih mjesta.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap