Predsjednik komore o uvozu starog mesa: ‘Dovoljno je pogledati datum klanja i sve je jasno’
Hrvatska mesna industrija je u problemima koji se akumuliraju posljednjih 30-ak godina, kazao je predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore Mladen Jakopović. Trgovci sve više traže najjeftinije meso, što domaći proizvođači ne mogu uvijek pratiti. Kao još jedan od problema, ističe sve češći uvoz starog i jeftinog smrznutog mesa.

Mladen Jakopović | Foto: Snimak zaslona HRT
Predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore Mladen Jakopović upozorio je na probleme koji već duže vrijeme prate hrvatsku mesnu industriju. Naveo je pritiske koje nameću trgovački lanci te je objasnio kako to utječe na domaće proizvođače i potrošače, piše HRT. Zbog sve veće prijetnje krivotvorenja hrane i pića, Europska unije je pokrenula kampanju ‘Što je na vašem stolu’, više o tome pisali smo ovdje.
Problem koji postoji 30-ak godina
Jakopović ističe kako je problem naše mesne industrije vrlo kompleksan i da nije nastao preko noći, nego da postoji 30-ak godina, a od ulaska u Europsku uniju se intenzivirao. Kaže da trgovci sve više traže najjeftinije meso, a to domaći proizvođači ne mogu uvijek pratiti. Rezultat je, kaže, pad samodostatnosti u proizvodnji mesa. Kritizirao je i netransparentnost informacija o proizvodima.
– Dovoljno je da pogledate datum klanja, kojeg često nema jer nije obavezan, i onda sve postaje jasno. Ne možete očekivati da za vrlo nisku cijenu možete dobiti kvalitetan proizvod, kazao je.
Jakopović preporučuje potrošačima da uđu u lokalnu mesnicu kako bi vidjeli koji je izvor sirovine. Tvrdi da to moramo pratiti zbog sebe, zdravlja, a na kraju i zbog zdravstvenog sustava. Kao jedan od problema istaknuo je da se sve češće uvozi staro i jeftino smrznuto meso. Navodi da je domaća klaoničarska industrija pod pritiskom trgovačkih lanaca, a domaća proizvodnja to ne može pratiti, pa se uvozi što jeftinije smrznuto meso. Cijene mesa, ali i ostalih namirnica, usporedili smo nakon posjeta tri trgovačka lanca, više o tome čitajte ovdje.
– To sigurno nije cilj hrvatskih proizvođača niti potrošača. Oni uvijek loše prođu, a ovi između pronađu prostor na tržištu, tvrdi Jakopović.
‘Meso kupujte u mesnicama, a jaja na jajomatu’
Što se tiče unapređenja poljoprivrede, podsjetio je kako je Hrvatska tek nedavno počela koristiti instrumente zajedničke poljoprivredne politike Europske unije. Otkako smo ušli u EU, koristili smo tek jedan krug zajedničke poljoprivredne politike, dok zemlje u okruženju uz europska sredstva dodaju i nacionalnu omotnicu, neke i do 200 posto, tvrdi Jakopović. Dodaje da Hrvatskoj nedostaje preradbena industrija i kao primjer je naveo kako nemamo uvjete da preradimo kvalitetnu pšenicu pa ju onda izvozimo. Za kraj je poručio potrošačima da meso kupuju u domaćim mesnicama, a jaja na jajomatu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.