Otvorena četiri Mirovinska informativna centra: “Prilika za podizanje svijesti o utjecaju naših odluka na vlastitu mirovinu”

Josip Mihaljević
30. ožujka 2021.
Novosti
A- A+

Zagreb, Split, Osijek i Rijeka dobili su ovih dana Mirovinske informativne centre. Građani u njima mogu dobiti sve informacije o mirovinskom sustavu na jednom mjestu. Projekt 85% financira Europski socijalni fond, a 15% iz državnog proračuna.

mirovinski informativni centar

Foto: Mirovinski informativni centar | Regos

Središnji registar osiguranika (REGOS) i Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) osnovali su i opremili četiri Mirovinska informativna centra u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu. Dio je to projekta “Moja mirovina – Unapređenje usluga REGOS-a na tržištu rada” teškog 54 milijuna kuna – Europski socijalni fond sufinancira 85, a državni proračun 15 posto vrijednosti projekta.

Otvorena četiri Mirovinska informativna centra

Mirovinski sustav je složen i kompliciran iz perspektive osiguranika, a mnogi građani su nedovoljno informirani o raznim mogućnostima odabira glede svoje mirovinske štednje pa su REGOS, Ministarstvo rada i HZMO u svibnju 2020. potpisali Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u svrhu provedbe projekta “Moja mirovina”.

Najvidljiviji dio projekta su svakako Mirovinski informativni centri (MIC) kojima je zadaća približiti mirovinski sustav korisnicima i olakšati pristup svi potrebnim informacijama iz djelokruga REGOS-a i HZMO-a. Mirovinski informativni centri otvoreni su za građane radnim danima od 8 do 20 sati, a možete ih pronaći na sljedećim adresama:

  • Zagreb, Gradišćanska 26
  • Split, Matoševa 3
  • Osijek, J. J. Strossmayera 3
  • Rijeka, Titov trg 8A

U MIC-evima će vas dočekati stručnjaci iz REGOS-a i HZMO-a koji će građanima i poduzetnicima pružati sve informacije o sustavu mirovinskog osiguranja. Radnici u MIC-evima će na šalteru ili u prostoriji za unaprijed dogovorene konzultacije odgovarati na pitanja građana o izboru ili promjeni mirovinskog fonda, davat će informacije o primicima i uplaćenim doprinosima za mirovinska osiguranja, o prometu i stanju na osobnom računu, prijavama i odjavama na osiguranje, statusu predmeta u HZMO-u, ostvarivanju prava iz mirovinskog osiguranja i pravu na doplatak za djecu, o izboru mirovine, e-uslugama HZMO-a kao i informacije o zatvaranju osobnog računa i isplati sredstva zakonskim primateljima. Građani će u MIC-evima moći podnositi različite zahtjeve za što će dobiti potvrde u papirnatom obliku.

Ravnatelj HZMO-a: Prilika za podizanje svijesti o mirovinama

Poduzetnici pak mogu dobiti osnovne informacije o obračunu i plaćanju doprinosa za mirovinsko osiguranje, stručnu pomoć vezano uz rješavanje nepovezanih uplata doprinosa za mirovinska osiguranja, kao i informacije o prijavama i odjavama te promjenama i obavezama poduzetnika vezano uz mirovinsko osiguranje.

„Otvaranjem Mirovinskih informativnih centara osiguranicima koji tek kreću u svoju karijeru, onima pred odlazak u mirovinu, ali i poduzetnicima, omogućeno je da na jednom mjestu u vrlo kratkom vremenu dobiju sve potrebne informacije. Cilj nam je svakako da naši osiguranici svjesno odlučuju o svojoj mirovini, vode računa o fondovima u kojima se njihova sredstva akumuliraju i u konačnici utječu na visinu mirovine koja ih čeka po završetku radnog vijeka“, istaknula je ravnateljica REGOS-a Iskra Primorac.

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje važan je partner u projektu Moja mirovina s obzirom na to da je nadležan za provedbu obveznog mirovinskog osiguranja na temelju generacijske solidarnosti, tzv. I. stupa.

 „Iznimno nam je drago da Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje sudjeluje kao partner u projektu Moja mirovina, posebice u osnivanju MIC-eva, gdje će i naši radnici pomoći građanima da na licu mjesta dobiju sve relevantne informacije vezano uz ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja i doplatka za djecu, kako bi u konačnici mogli donijeti ispravne i informirane odluke koje mogu rezultirati boljim upravljanjem sredstvima za buduću mirovinu. Otvaranje MIC-eva ujedno je i prilika za podizanje svijesti o utjecaju naših odluka na vlastitu mirovinu kao i za poboljšanje razumijevanja složenog procesa iz mirovinskog osiguranja,“ izjavio je ravnatelj HZMO-a Ivan Serdar.

 

Otvorena četiri Mirovinska informativna centra: “Prilika za podizanje svijesti o utjecaju naših odluka na vlastitu mirovinu”
Popularno
Share via
Copy link
Powered by Social Snap