Odzvonilo pozivima trgovaca koji vam nude proizvode: Evo kako možete svoj broj dodati u registar ‘Ne zovi’

Luka Kalac
29. studenoga 2023.
Novosti
A- A+

Česti su pozivi koje građani dobivaju od raznih trgovaca, a dobra je vijest da postoji način kako riješiti ovaj problem. Na stranicama Hrvatske agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) možete provjeriti je li vaš broj u Registru ‘Ne zovi’. Pomoću te usluge možete provjeriti je li vaš broj u bazi podataka trgovaca koji vam preko poziva ili SMS poruka nude svoje proizvode. Ako vam se broj nalazi u Registru, u tekstu možete doznati kako podnijeti zahtjev za uklanjanjem broja iz baze podataka namijenjene trgovcima.

Neraspoloženi umirovljenik razgovara na mobitel

Umirovljenik telefonira | Foto: Pexels/Andrea Piacquadio

Vjerujemo da su vam dozlogrdili brojni pozivi s nepoznatih brojeva. Niste se ni javili, a već možete pretpostaviti da je riječ o nekoj telefonskoj anketi ili čak prodaji pojedinih proizvoda ili usluga. Pored takvih poziva, na dodatnom ste oprezu zbog mogućih telefonskih prevara koje neprestano kruže, ali i tome možete stati na kraj. Iako nikada niste u potpunosti sigurni od bilo kakvih pokušaja prevare ili prodaje, vjerujemo kako će vam Registar ‘Ne zovi’ biti od velike pomoći.

Naime, ako ni pod koju cijenu ne želite da vas kontaktiraju trgovci koji vas na samom početku poziva mole minutu vašeg vremena, nakon čega slijedi predstavljanje usluge ili proizvoda, možda biste htjeli razmotriti odluku o upisu vašeg telefonskog broja u Registar ‘Ne zovi’. Potrebno je naglasiti kako trgovci ne smiju zvati brojeve upisane u registar, a isto tako na te brojeve ne smiju slati ni promidžbene poruke.

Kako predati zahtjev?

Riječ je o besplatnom javnom Registru telefonskih brojeva korisnika koji nipošto ne žele bilo kakve pokušaje prodaje preko mobitela. Možete biti sigurni da ćete moći odahnuti nakon prijave u ovaj Registar jer vas trgovci neće više zvati niti slati SMS poruke s promidžbenim i prodajnim sadržajem jer je propisan Zakonom o zaštiti potrošača.

– Brojeve upisuje (ili ispisuje) pojedini operator na zahtjev potrošača (potpisnika ugovora s operatorom) u roku od sedam dana od zaprimanja zahtjeva. HAKOM ne upisuje ili ispisuje brojeve, a nadležan je za postupanje operatora u slučajevima spornih zahtjeva za upis/ispis, piše na stranicama HAKOM-a. Više o Registru i kako točno predati vaš zahtjev možete doznati ovdje.

Umirovljenica razgovara na telefon
Nova telefonska prevara: Ako vas zove netko s inozemnim brojem, ne uzvraćajte poziv

Provjerite je li vaš broj u registru

Inače, ako niste sigurni jeste li u Registru, to možete provjeriti ovdje.

Budući da je Registar ‘Ne zovi’ javan, na njemu su dostupne samo tri informacije o vašem broju, a to su:

  • je li vaš broj upisan u registar,
  • jesu li za vaš broj povučene sve prethodno date privole,
  • vrijeme kada je vaš broj upisan u registar.

Podsjećamo kako su nedavno iz HAKOM-a upozorili na telefonsku prevaru, o čemu smo pisali ovdje. Riječ je o inozemnim pozivima, uglavnom iz Litve, Češke i Nizozemske, a kako biste se zaštitili, najpametnije bi bilo ne javljati se na takve pozive te ni pokušati iz povratno nazvati.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap