Moderni “Vuk s Wall Streeta” prevario stotine umirovljenika na Facebooku

Jasmina Grgurić
26. studenoga 2019.
Novosti
A- A+

Društvene mreže susreću se sa sve većim brojem influencera, osoba koje mogu utjecati na donošenje odluka čitave mase, no među njima se kriju i razni prevaranti. Jedan od njih je i Lucas Asher koji je na Facebooku uspio prevariti na stotine umirovljenika. Zbog načina na koji je to izveo nazivaju ga i novim Vukom s Wall Streeta.

Ilustracija: Pixabay

Influencer Lucas Asher predstavlja se kao investitor u razne tehnološke kompanije, a osnovao je i nekoliko vlastitih razvojnih tvrtki. No, njegovo ime stoji iza prijevare putem kompanije Metals.com. Asher ju je izveo na način kao što je to činio i Leonardo DiCaprio u legendarnom filmu “Vuk s Wall Streeta” snimljenom prema jednom od najgorih prevaranata iz 90-ih godina, Jordanu Belfortu.

Plašio ih ekonomskom propašću

Naime, Metals.com s bazom na Beverly Hillsu, prodaje zlato i srebro starijim građanima po precijenjenoj vrijednosti, na način da se na kupca stvara neprestani pritisak pričom o skorašnjoj propasti ekonomije. Riječ je o metodi 21. stoljeća koja osmišljenim oglasima putem Facebooka cijlja na starije, konzervativnije građane Amerike, piše Quartz.

Umirovljenica prevarena za desetke tisuća kuna, mislila da kupuje bitcoin

Umirovljenici su više nego pogodna ciljana skupina iz razloga što posjeduju životnu ušteđevinu te što su, nažalost, lakovjerni kada im netko iznese lažne informacije i teorije zavjere, poput ekonomske propasti. Zlato i srebro putem ovakvog oblika pritiska prodavano im  je za 200 posto višu cijenu.

O utjecaju Lucasa Ashera najbolje govori da ima preko 233.000 pratitelja na Instagramu. Tamo je objavljivao fotografije i motivacijske poruke, a nakon što je ova priča izašla u javnost, profil je učinio privatnim. Kao broker koji prodaje zlato radio je već i ranije, a tadašnja tvrtka tužila ga je jer je krao liste klijenata za vlastitu uporabu. Njegove ambicije, nema sumnje, kreću se prema Silicijskoj dolini čijim se uspješnim poduzetnicima divi.

Birali starije sa slabim povjerenjem u Vladu i ekonomiju

Sudski proces s Metals.com još je u tijeku, a samo prema jednoj tužbi tvrtka je u godinu dana uprihodovala 58 milijuna dolara.

Asher je svoje zaposlenike trenirao da pozive konzervativnim umirovljenicima započnu upravo političkom pričom. Ključ je bio u njihovom slabom povjerenju u Vladu i ekonomiju.

“Ne znam koliko ste religiozni i koje ste vjere, no ja sam kršćanin. Jeste li znali da u Bibliji postoji 700 referenci na srebro i zlato” – jedna je od rečenica kojom su navlačili umirovljenike.

Do “žrtava” su dolazili putem lažnih Facebook oglasa.