Istraživanje o vožnji: Starije osobe češće ne koriste pojas, a prekršaji ovise i o visini primanja

Ana Kanazir
28. siječnja 2024.
Novosti
A- A+

Istraživanje ‘Povezanost karakteristika vozača s njihovim kažnjivim ponašanjem u prometu’ Krunoslava Borovca, profesora s Policijske akademije, pokazalo je zanimljive podatke o vozačima. Tako je otkriveno da starije osobe češće ne koriste pojas, ali i da kršenje pravila ovisi o spolu, visini primanja i sličnim parametrima. Najčešći prekršaji koji se događaju u prometu su prekršaji prekoračenja brzine do 20 kilometara po satu, dok je najrjeđa vožnja neregistriranog vozila.

dvije osobe se voze u autu dok ih obasjava sunce

Vožnja u autu | Foto: Unsplash

Istraživanje o vožnji Hrvata je provedeno na uzorku od 2.072 ispitanika starijih od 16 godina, a doneseni su zanimljivi zaključci. Uzorak je bio odvojen prema spolu i dobi ispitanika, a gledalo se i obrazovanje osobe, godine vozačkog iskustva, radni status i mjesečna primanja. Kako bi se došlo do podataka, korišten je anketni upitnik s 36 pitanja.

Stariji vozači češće ne koriste pojas

Istraživanjem koje je proveo profesor Borovec je otkriveno kako se općenito najviše rade prekršaji prekoračenja brzine do 20 kilometara po satu, zatim je na drugom mjestu neodržavanje sigurnosnog razmaka između vozila, nedopušteno korištenje mobitela za vrijeme upravljanja vozilom i prekoračenje brzine od 21 do 50 kn/h. Najrjeđe činjeni prekršaji su vožnja neregistriranog vozila i upravljanje vozilom za vrijeme zabrane zbog propisanih kazni.

Rezultati govore u prilog tvrdnji da mlađi vozači češće čine prekršaje u prometu u odnosu na starije. Stariji vozači češće ne koriste sigurnosni pojas tijekom vožnje u odnosu na mlađe vozače. Kada je u pitanju obrazovanje, rezultati pokazuju da vozači čije je obrazovanje na razini srednje stručne spreme ili niže od toga češće ne koriste sigurnosni pojas dok voze, dok vozači više razine obrazovanja od srednje stručne spreme češće čine prekršaje oduzimanje prednosti prolaska drugih vozila i prednosti prolaska pješaka te nedopušteno korištenje mobitela za vrijeme upravljanja vozilom i neodržavanje sigurnosnog razmaka između vozila.

Vozačka dozvola u starijoj dobi: Skoro 50 posto vas starijih od 65 godina i dalje vozi auto

Žene rjeđe krše propise

Iznos mjesečnih primanja također je u značajnoj korelaciji s većim brojem prekršaja u prometu. Tako vozači koji imaju viša primanja češće čine sljedeće prekršaje: prekoračenje brzine do 20 km/h od dopuštene, prekoračenje brzine od 21 do 50 km/h od dopuštene, pretjecanje drugih vozila na mjestu gdje to nije dopušteno, oduzimanje prednosti prolaska drugih vozila, oduzimanje prednosti prolaska pješaka (nezaustavljanje na pješačkom prijelazu), nedopušteno korištenje mobitela za vrijeme upravljanja vozilom i neodržavanje sigurnosnog razmaka između vozila. Vozači s nižim primanjima rjeđe koriste zaštitnu kacigu kod vožnje motocikla.

Sudionici u prometu s manjim vozačkim iskustvom češće krše prometne propise od vozača s većim iskustvom. S druge strane, žene rjeđe krše prometne propise od muškaraca, pokazalo je istraživanje. Što se tiče vožnje u starijoj dobi u našoj anketi nam je veliki broj vas otkrio kako i dalje vozi nakon 65. godine života, o čemu možete čitati ovdje.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap