Povećao se broj pritužbi građana na financijske usluge. Hanfa je lani zaprimila 214 predstavki, a najviše ih se odnosilo na osiguranja automobila. Građani su se požalili i na banke i društva koje otkupljuju dugove građana, što nije u nadležnosti Hanfe. Zanimljiv je podatak kako je tek jedna predstavka zaprimljena vezano uz jedno mirovinsko
osiguravajuće društvo.

Umirovljenica piše | Foto: Pexels
Hanfa je lani zaprimila 214 predstavki korisnika, što je najveći broj od 2016. godine i za gotovo 40 više od godišnjeg prosjeka u tom razdoblju. Ovakvi prigovori su, kažu, važan izvor informacija o iskustvima građana s financijskim uslugama te alat za praćenje razine zaštite potrošača. Hanfa ih pak koristi i za pokretanje nadzornih aktivnosti, izdavanje preporuka i informiranje javnosti.
Najviše pritužaba vezano za osiguranje auta
– Najviše predstavki i dalje se odnosilo na područje osiguranja, čak 56 % svih slučajeva, pri čemu su najčešće teme bile obvezno autoosiguranje i kasko-osiguranje, osnovanost i visina štete te postupanje osiguratelja prilikom obrade šteta. Slijede predstavke na subjekte izvan nadležnosti Hanfe (24 %), poput banaka ili društava za otkup potraživanja, te predstavke iz područja tržišta kapitala (11 %) i leasinga (3 %), poručuju iz Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga.
Ističu i porast prigovora građana povezanih s internetskim prijevarama i sumnjivim investicijskim ponudama, često od strane nereguliranih subjekata koji zloupotrebljavaju identitet Hanfe. Tijekom godine objavljena su brojna upozorenja i edukativni tekstovi kako bi se javnost dodatno zaštitila. Nedavno su tako upozorili na lažne investicijske oglase na društvenim mrežama, o čemu smo pisali ovdje.
Zanimljiv je podatak kako je tek jedna predstavka zaprimljena vezano uz jedno mirovinsko
osiguravajuće društvo. Odnosila se na mirovinu iz drugog stupa i transparentnost i
jasnoću mjesečnih obavijesti mirovinskog osiguravajućeg društva. Kolike su mirovine iz oba mirovinska stupa, pisali smo ovdje.
Hanfa zabilježila nedostatke u 41 slučaju
Na temelju zaprimljenih predstavki, Hanfa je u 41 slučaju zabilježila određene nedostatke u postupanju subjekata, najčešće u segmentu osiguranja, što je uzeto u obzir kod nadzornih aktivnosti i izdavanja preporuka za unapređenje prakse.
Publikacija ‘Predstavke korisnika financijskih usluga‘ obuhvaća i podatke o ukupnom broju zaprimljenih predstavki po sektorima financijskih usluga, temama koje su bile najčešći povod za pritužbe, poduzetim nadzornim i edukativnim aktivnostima Hanfe, izdanim preporukama i normativnim promjenama u korist potrošača. Objavljivanjem ove publikacije, kažu, nastavljaju svoju misiju jačanja povjerenja na financijskom tržištu i zaštite kolektivnih interesa korisnika financijskih usluga, promičući transparentnost i zakonitost poslovanja subjekata koje nadzire.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.