Dobra vijest i za starije putnike: ZET vraća prodaju jeftinijih karata u vozilima

Jasmina Grgurić Zanze
18. siječnja 2019.
Novosti
A- A+

Olakšanje za putnike, ali i vozače stiže iz zagrebačkog ZET-a. Naime, u vozilima javnog prijevoza ukida se karta od 15 kuna. Građani će opet moći kupiti jeftinije karte u autobusima i tramvajima, na samom licu mjesta. One će koštati šest i deset kuna, a zapravo predstavljaju skuplju varijantu karata koje će se i dalje moći kupiti izvan vozila za četiri i sedam kuna za pola, odnosno sad vremena vožnje.

Foto: Pixabay

Samo pola godine otkako je uveo kupovinu karata za 15 kuna kod vozača, ZET sada ukida ovu skupu, nepopularnu i po svemu sudeći neisplativu opciju. Naime, od 1. veljače u autobusima i tramvajima opet bi se trebale moći kupiti karte po manjim cijenama. No, ona omiljena od četiri kune i dalje neće biti dostupna u vozilima javnog prijevoza, već će se na licu mjesta moći kupiti samo karte od šest i deset kuna.

Kod vozača ipak skuplje nego na kiosku

Grad "kažnjava" lijenost građana - karte u tramvaju od srpnja dostupne samo po cijeni od 15 kuna, vozači se protive odluci

Anto Jelić, koji je prijedlog o vraćanju svih karti u autobuse i tramvaje uputio upravi ZET-a i gradonačelniku Milanu Bandiću, za Večernji list kazao je kako su željeli smanjiti pritisak na vozače, ali i putnicima u samim vozilima omogućiti kupnju karata svih cjenovnih razreda. Prema njegovim riječima, sve je dogovoreno, a nove karte su u izradi jer će izgledati drugačije te će na njima pisati “kupljena kod vozača”.

Karta kupljena za šest kuna vrijedit će za pola sata vožnje, kao i ona od četiri kune, kupljena izvan vozila. Karta za deset kuna vrijedi za sat vremena vožnje te zapravo predstavlja onu od sedam kuna u kioscima i prodavaonicama ZET-a. Uz karte od četiri i sedam kuna, bit će dostupne i karte od deset kuna za sat i pol vožnje. Dakle, to vrijedi samo u slučaju kupovine izvan tramvaja i autobusa. U njima, prve dvije kategorije karata nudit će se za dvije, odnosno tri kune više, dok karta za 15 kuna, koja se od 1. srpnja jedina mogla kupiti u vozilima, odlazi u povijest.

Prodaja najskuplje karte nije bila dobra

Postojeće karte bit će skuplje samo u vozilima, jer se kupuju kod vozača, dok će se izvan njih moći kupiti po sadašnjim, nižim cijenama. Takva praksa postojala je i ranije, sve do 2014. godine kada je uvedena jedinstvena cijena karte od deset kuna, bez obzira gdje se kupuje.

Pravo na besplatnu vožnju ZET-om izgubilo više od 8.500 umirovljenika!

Prodaja najskuplje karte nije bila dobra, što je utjecalo i na plaće vozača čiji iznosi jednim dijelom ovise i o broju prodanih karata, dok su se putnici s druge strane žalili da im je to jednostavno preskupa opcija. Od njezina uvođenja, povećao se i broj napada na vozače i kontrolore.

S druge strane, karta od četiri kune, uvedena 1. veljače 2017. godine, prodana je u prvih pola godine od uvođenja u više od 20 milijuna primjeraka, što je donijelo profit od 100 milijuna kuna, ali je istodobno drastično pala prodaja karti od 10 kuna, kao i pokaza.

 

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap