Bolnica u svađi s obitelji oko brige za stariju pacijenticu: “Voljela bih da joj prekinu tretman”

Josip Mihaljević
27. studenoga 2019.
Novosti
A- A+

79-godišnja umirovljenica pati od demencije i nalazi se u bolnici. Problem je nastao jer je prije 13 godina potpisala formular u kojem traži da joj se medicinski ne pomaže ako ima neizlječivu bolest.

bolnica

Ilustracija: Unsplash

Prije 13 godina Charlotte Azuma (79) iz SAD-a potpisala je tzv. DNR formular (Do not resuscitate). U prijevodu, to znači “nemojte oživljavati”,  aktivira se samo u slučaju ako pacijent pati od neizlječive bolesti odnosno nepovratnog stanja koji će sigurno rezultirati smrću.

Ljudi često potpisuju takve formulare jer ne žele biti umjetno održavani na životu, no u ovom slučaju je došlo do obrata.

Azuma je u međuvremenu oboljela od demencije, a u bolnici njena prava zastupa njena mlađa sestra. Trenutačno ima kritičnih problema s bubrezima i bez dijalize ne bi mogla preživjeti.

No, Azuma je nedavno svojoj obitelji i liječnicima više puta kazala kako ipak želi živjeti, što su liječnici uvažili i sada ju ne žele skinuti s dijalize. Njena obitelj se zbog toga buni, budući da je pacijentica u bolnici još od svibnja i bez dijalize sigurno ne bi preživjela.

“Voljela bih da bolnica prekine tretman dijalize. Stavite ju u hospiciji ili neki drugi tip skrbi za starije da može umrijeti u miru, s ponosom i časti”, kazala je njena sestra medijima.

Poštivati staru ili novu želju pacijentice?

bolnica

Umirovljenik ocijenio uslugu u bolnici: "Ljudi svašta pišu, pa se čovjek prestraši misleći što ga čeka"

Pravnici kažu da ovakvi slučajevi i nisu toliko rijetki. Kada je pacijentica bolničarima kazala da želi živjeti, oni zakonski moraju ignorirati DNR formular koji je potpisala 13 godina ranije. No, budući da pati i od demencije, bolnica će osnovati etičku komisiju koja će analizirati želje obje strane.

Komisija će morati utvrditi tri stvari prije nego što donesu odluku – na koji način ju drže živom, na koji način je pacijent oštećen i koje su želje samog pacijenta.

Iz bolnice nisu mogli detaljno komentirati slučaj jer je postupak u tijeku, no obratili su se kratkim priopćenjem:

“Predani smo pružanju najbolje moguće usluge koja ide na čast svakom od naših pacijenata”, kazali su.

Pitanje koje se nameće je sljedeće – hoće li bolnica poštivati želju pacijentice od prije 13 godina kada je bila zakonski kompetentna donositi odluke, ili želje koje je izrazila nedavno gdje želi živjeti, ali je zakonski nekompetentna da donese takvu odluku.