Mirovinsko ubrzalo postupak: Doznajemo koliko su zahtjeva za mirovinu riješili u roku
Više od 28.000 zahtjeva za mirovinu riješio je Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje dosad ove godine. U zakonskom roku od 30 do 60 dana, tvrde, riješe 77 posto zahtjeva za starosnu i prijevremenu mirovinu. Svaki peti zahtjev je još iz prošle godine, a sada stvari ipak idu nabolje, zahvaljujući preraspodjeli poslovanja između područnih službi diljem Hrvatske.

Umirovljenici | Pexels
Zavodu za mirovinsko osiguranje stiglo je ove godine 24.573 zahtjeva za mirovinu od 1. siječnja do 19. studenoga. Riječ je o zahtjevima za starosnu i prijevremenu starosnu mirovinu, bez međunarodnih ugovora. HZMO je morao riješiti ukupno 30.700 zahtjeva, jer je njih 6.127 podneseno još lani, a od ukupne brojke je riješeno 28.159 zahtjeva. Provjerili smo koliko je tih zahtjeva riješeno u zakonskom roku od 30 do 60 dana.
U roku riješeno 77 posto, na čekanju još 2.541 zahtjev
– Na dan 19. studenoga 2025. godine, od ukupnog broja riješenih zahtjeva (28.159), 21.833 zahtjeva su riješena u roku do 60 dana. Riječ je o 77,5 posto zahtjeva. Od ukupnog broja neriješenih zahtjeva, njih 2.541, za 502 nisu donesena rješenja o pravu na mirovinu u zakonskom roku jer se provodi dodatno kompletiranje potrebnih podataka (utvrđivanje staža, plaća, posebnih statusa i slično), odgovorili su na naš upit iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.
Usporedimo li ove podatke s onima iz svibnja, broj zahtjeva za mirovinu riješenih u roku od 30 do 60 dana sada je ipak nešto povoljniji. Tada je ta stopa iznosila 70 posto, dakle oko sedam posto manje, a o čemu smo pisali ovdje.
Dok čekaju mirovinu, umirovljenici imaju pravo na isplatu akontacije, odnosno predujma mirovine. Ukupno 2.838 korisnika mirovine, koji su zahtjev za mirovinu predali u 2025. godini, prima mirovinu prema rješenju o priznanju prava na starosnu i prijevremenu starosnu mirovinu i određivanju predujma mirovine, kako su rekli iz HZMO-a.
Uveli organizacijske prilagodbe koje ubrzavaju postupak
Izdavanje rješenja o mirovini ubrzano je i zbog nove organizacije Zavoda. Predmete ‘sele’ u ispostave u kojima je manja gužva, zbog čega novi umirovljenici brže dobivaju predujam mirovine, o čemu smo pisali ovdje. Tako sada možete, primjerice, predati zahtjev za mirovinu u Zagrebu, a vaš će predmet biti riješen u Vukovaru. Pitali smo HZMO pokazuje li ova mjera rezultate.
U HZMO-u stalno prate, kako su nam sada pojasnili, opterećenost svih područnih službi i ureda na području Hrvatske. Kada se u pojedinoj ustrojstvenoj jedinici pojavi povećan opseg posla, u rješavanje predmeta uključuju se one jedinice koje imaju manji priljev novih zahtjeva, kako bi se osigurala pravodobna i učinkovita obrada svih predmeta.
– Cilj HZMO-a je da se postupci ostvarivanja prava iz mirovinskog osiguranja rješavaju u što kraćem roku. Upravo zbog toga uvedene su organizacijske prilagodbe koje omogućuju ravnomjerniju raspodjelu predmeta među ustrojstvenim jedinicama. Manje opterećene jedinice preuzimaju dio predmeta iz onih u kojima je priljev zahtjeva veći, što doprinosi većoj ažurnosti sustava, a u konačnici korisnicima brže ostvarivanje prava, zaključuju iz Zavoda za mirovinsko osiguranje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

