Ravnateljica Doma Dubrava o preminulom korisniku: ‘Nije točno da je Domu trebala njegova soba’

Ivana Moslavac
18. svibnja 2025.
Priče
A- A+

Sin preminulog korisnika Doma za starije Dubrava- Zagreb obratio se našem portalu jer je njegov otac, nakon smještanja u stacionar pao u tešku depresiju, kako nam je opisao. Upit o ovom slučaju poslali smo Domu, a o svemu se očitovala ravnateljica Jelena Mihelj. Ravnateljici nije prihvatljiva izjava da je Domu bila potrebna soba pa je otac gospodina Ivana zato bio u stacionaru. Prozvani socijalni radnici, kao i djelatnici bili su na stalnom raspolaganju korisniku, istaknula je i rekla kako Dom za starije Dubrava-Zagreb suosjeća s gubitkom korisnika.

Njegovateljica i korisnik u Domu za starije

Njegovateljica i korisnik u Domu za starije | Foto: Pexels

Gospodin Ivan obratio se našem portalu kako bi ispričao što se događalo s njegovim ocem koji je 1. svibnja preminuo u Domu za starije Dubrava-Zagreb. Njegov je otac nakon smještanja u stacionar pao u tešku depresiju, o čemu smo pisali ovdje. Upit smo poslali Domu za starije Dubrava-Zagreb, a o svemu se sada očitovala ravnateljica Jelena Mihelj.

‘Nije prihvatljiva izjava da je Domu bila potrebna soba’

Starija osoba
Sin nakon očeve smrti u Domu Dubrava: 'Nakon smještanja u stacionar, tata je pao u tešku depresiju'

Otac gospodina Ivana boravio je u stambenom dijelu Doma od siječnja 2023. do 17. travnja 2025. Zbog drastične promjene zdravstvenog stanja osigurano mu je mjesto na Odjelu zdravstvene njege i brigu o zdravlju, takozvanom stacionaru, kako bi mu se pružala odgovarajuća zdravstvena skrb u skladu s dijagnozama, objasnila je ravnateljica Mihelj. Nikako nije prihvatljiva izjava da je Domu bila potrebna soba pa je otac smješten na stacionar, dodala je.

– Na stambenom dijelu korisnici su najčešće potpuno neovisni o tuđoj pomoći dok su na stacionaru djelatnici podrška u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti 24 sata. Osim toga, na stambenom dijelu zvono za poziv osoblja nalazi se na zidu, van dohvata nepokretne osobe. Također, sobe na stambenom dijelu nisu opremljene medicinskim krevetima te medicinskim ormarićima za hranjenje čime nije omogućena adekvatna skrb o korisnicima koji su u potrebi za pojačanom njegom, kazala je ravnateljica.

Središte njihovog djelovanja je uvijek, kaže, korisnik. Adekvatna skrb u trenutku narušavanja zdravstvenog stanja je ključna, što je i osigurano primjerenim smještajem, kako je istaknula ravnateljica. Informiranja radi i u ugovoru o smještaju, kojeg su potpisali i sin i otac, utvrđeno je da u slučaju pogoršanja zdravstvenog stanja korisnika u stambenom djelu Doma, korisnik pristaje da se na prijedlog liječnika i stručnih radnika Doma prebaci na Odjel pojačane njege i rehabilitacije, dodala je.

Podizali su ogradu noću kako bi se spriječio pad

Socijalni radnici koji se spominju u objavi, u procesima smještaja korisnika imaju ulogu koja zajedno sa zdravstvenim djelatnicima nije uvijek laka, već vrlo odgovorna, nekad i teška, poručila je Mihelj. Od samog ulaska korisnika u Dom, procesa prilagodbe na novo okruženje, ostale stanare, aktivnosti i rasporede, njihov je zadatak pripremiti korisnike. Također, i članove njihovih obitelji na korak prelaska sa stambenog dijela na stacionar. U konkretnom slučaju, socijalni radnici zajedno s glavnom medicinskom sestrom objasnili su gospodinu Ivanu u kojoj bi se mjeri zdravstveno stanje njegovog oca trebalo popraviti da bi mogao biti vraćen na stambeni odjel te samostalno funkcionirati, kako je navela.

– Po smještaju na stacionar nastojali smo osigurati sve što je potrebno kako bismo omogućili oporavak našeg korisnika. Stigao je iz bolnice s napomenom visokog rizika od pada radi slabosti u nogama. Spomenuto podizanje ograde na krevetu bilo je samo noću kako bi se spriječio rizik od pada. Na stacionaru zvono za poziv osoblja vezano je za trapez, iz sigurnosnih razloga, ali dostupno našim korisnicima u slučaju potrebe za pozivom, kazala je.

‘Suosjećamo s gubitkom’

Djelatnici Odjela zdravstvene njege i brige o zdravlju reagirali su pri svakom uočavanju promjena u zdravstvenom stanju korisnika. Također su pozivali Hitnu medicinsku pomoć te se konzultirali s liječnicom po pitanju daljnjih postupanja. Socijalni radnici bili su na raspolaganju ne samo korisniku, već i njegovu sinu koji nikada nije imao nikakvih pritužbi na brigu i skrb Doma, objasnila je.

– Razumijemo tugu i suosjećamo s gubitkom gospodina Ivana. Stručno osoblje Doma učinilo je sve što je bilo u mogućnosti da dostojanstveno i brižno pruži pomoć njegovom ocu te ga osnaživali u teškim trenucima. Žao nam je da se nije pričekalo s objavom nakon očitovanja jer se ovim postupkom čini šteta Domu i njegovim korisnicima. Naši zaposlenici ulažu sve svoje stručne i ljudske napore kako bi korisnicima bili podrška i pomoć na našem zajedničkom putu, bez obzira radi li se o izazovima unutar Doma ili njihovim obiteljima. Prisutni smo, slušamo i čujemo korisnike i članove njihove obitelji, te smo uvijek dostupni razmotriti prijedloge, pohvale ili kritike koje uvažavamo i nastojimo ispraviti, poručila je ravnateljica zagrebačkog Doma Dubrava i dodala kako nekada odluke koje moraju donijeti nisu ono što obitelji žele čuti i prihvatiti, ali oni se trude pristupati kao odgovorni pojedinci, profesionalci kojima je sigurnost i dobrobit korisnika na prvom mjestu.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap