Zovu na večeru pa uvaljuju proizvode: Umirovljenici česte žrtve prijevara

Josip Mihaljević
20. travnja 2022.
Novosti
A- A+

Kupnja raznih proizvoda na prezentacijama u hotelima, restoranima i slično i dalje privlači velik broj potrošača, najčešće u manjim sredinama. Takva prodaja često zna biti uvjerljiva, ali i opasna za potrošače. Podaci pokazuju da su stariji građani najčešće žrtve prijevara kod takvih događaja.

prezentacija

Foto: Unsplash

Nazovu vas na telefon, pitaju hoćete li doći na besplatnu večeru u neki hotel, a kad tamo dođete nema kraja prezentaciji. Zvuči li vam ovo poznato? Kupnja na prezentacijama, po kućama, restoranima i hotelima i dalje privlači velik broj potrošača, a praksa je češća u manjim sredinama.

Stariji često kupuju skupe zdravstvene proizvode

Tanja Popović-Filipović predsjednica je Centra za edukaciju i informiranje potrošača, a u HTV-ovoj emisiji ‘Dobro jutro, Hrvatska’ govorila je o kupovini na prezentacijama iz perspektive zaštite potrošača:

“U Udruzi primamo pritužbe vezano za kupnju izvan poslovnih prostorija trgovaca. Najviše nam se javljaju umirovljenici, odnosno obitelji umirovljenika koji su se najčešće odlučili na kupnju na nekoj prezentaciji”, kazala je Popović-Filipović.

Na takvim se prezentacijama češće nalaze skuplji proizvodi. Umirovljenicima se uglavnom nudi nešto vezano za zdravlje, a zbog relativno jake moći uvjeravanja i obećavanja popusta oni pristaju na kupnju.

“Ta cijela priča koja dolazi od strane prodajnih predstavnika ima elemente zavaravajuće poslovne prakse. Naravno da su ljudi najosjetljiviji na zdravlje, želimo da nam se stanje poboljša, a prodavatelji koriste priliku”, objašnjava Popović-Filipović.

Kada netko od umirovljenika kupi skupocjeni proizvod i obitelj sazna, oni najčešće kontaktiraju Udrugu i kažu da su im roditelji prevareni. Filipović-Popović objašnjava kako je dobro ako se jave u roku od 14 dana jer se tada može ostvariti povrat novca, a nakon tog roka ide malo teže.

“Dobijete bijedan poklončić i onda, kao, izvoli pa kupi”

Umirovljenici su za HTV ispričali da imaju iskustva s navedenom praksom:

“Od toga nema nikakve koristi. Odete tamo, pogledate to, dobijete neki bijedni poklončić i onda, kao, izvoli pa kupi”, ispričala je umirovljenica.

Trgovci na tim prezentacijama uvjeravaju ljude da imaju vrhunsku ponudu, da nude proizvod koji se inače ne može nigdje drugdje kupiti po povoljnoj cijeni, kazala je Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača:

“To su uglavnom vrlo skupi proizvodi, uglavnom skuplji nego u običnoj trgovini. To je stari štos, ljude se poziva na večeru, nude im se  nekakva povoljna putovanja. A oni ne provjeravaju je li to povoljno ili nepovoljno. A kada ljudi već pristanu doći na tu večeru, onda ljudima bude neugodno otkazati i kupuju nešto što je u principu nepovoljno za njih”, kazala je Knežević.

Trgovci u takvoj situaciji najčešće traže ugovor o kupnji. Stručnjaci savjetuju da takve ugovore treba detaljno proučiti jer se tamo može nalaziti i odredba o tomu da nema povrata novca.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap