Počele pripreme za besplatnu vožnju umirovljenika na relaciji Split – Zagreb, stižu i novi vlakovi

Jasmina Grgurić Zanze
1. siječnja 2024.
Novosti
A- A+

Zbog pilot projekta besplatne vožnje vlakom za sve umirovljenike i osobe starije od 65 godina očekuje se povećani broj putnika i na relaciji Split-Zagreb. Tako su u najvećoj dalmatinskoj županiji u kojoj je oko 160.000 umirovljenika već započele pripreme. Županija će starijim građanima financirati izradu pametne kartice, a za koju godinu stižu i novi vlakovi.

Foto: Unsplash

Od 1. siječnja 2024. godine umirovljenici i osobe starije od 65 godina mogu besplatno putovati željeznicama po cijeloj Hrvatskoj, o čemu smo pisali ovdje. Jedna od značajnijih dionica svakako je vožnja vlakom na relaciji Zagreb-Split, gdje se očekuje pojačan broj putnika upravo zbog ovog pilot projekta. Splitsko-dalmatinska županija ima oko 160.000 umirovljenika pa su u tijeku pripreme za besplatni prijevoz HŽ-om.

Izradu pametne kartice platit će županija

Umirovljenici i stariji od 65 godina izradit će u Hrvatskim željeznicama pametnu karticu za besplatnu vožnju, a trošak izrade od 2,65 eura platit će im Splitsko-dalmatinska županija, rekao je župan Blaženko Boban.

– Umirovljenicima želim sretno upoznavanje Hrvatske, ali i po potrebi liječenje u Zagrebu. Nadam se da će višestruko biti povećan broj prijevoza, rekao je Boban jučer na sastanku s predsjednikom Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željkom Ukićem.

Stiže šest novih vlakova koji će ubrzati putovanje

vlak na Glavnom kolodovoru
Uskoro besplatna vožnja vlakom za sve umirovljenike i osobe starije od 65 godina

Ukić​ je istaknuo važnost povezivanja Zagreba i Splita, pri čemu je najavio nabavku čak šest novih vlakova koji će voziti na relaciji Zagreb-Split. Početkom godine započet će javno savjetovanje, a sredstva za nabavku novih vlakova, od kojih će prvi stići 2026. godine, osigurat će iz zajma Europske investicijske banke. Novi bi vlakovi, kazao je Ukić, trebali skratiti vrijeme vožnje na relaciji Zagreb- Split sa šest i pol na četiri i pol sata, što bi daljnje ulaganje u infrastrukturu trebalo omogućiti do, kako vjeruje, kraja desetljeća.

– Do kraja 2027. godine bi u infrastrukturu trebalo biti uloženo sto milijuna eura, s ciljem da vlakovi dostižu brzinu od 160 kilometara na sat, optimistačan je bio Željko Ukić.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap