[FOTO] Sjećate li se starih reklama za Bagat, Zastavu 125, Labud kade, DTR…?

Jasmina Grgurić Zanze
5. svibnja 2018.
Novosti
A- A+

Sjećate li se nekadašnjeg Bagata, Standard konfekcije, Sljemena, DTR-a, Osječke ljevaonice…? Na reklamnu ponudu starih tvornica i brendova svake nedjelje podsjeća nas čuvar naših uspomena, zagrebački Tehnički muzej Nikola Tesla. Riječ je o starim reklamama iz prošloga stoljeća, od 30-ih do 70-ih godina, koje nas vraćaju u mladost i vrijeme kada je sve bilo drugačije.

Tehnički muzej N. Tesla/Facebook

Umjesto napredne tehnologije i agresivnog marketinga današnjice, reklame su se tada tiskale u časopisima, bile decentne, domišljate, poučne, ali i duhovite. Pritom se posebno ističe Bagat koji se prezentirao kroz šaljive priče u formi foto vijesti iz 1960. godine.

“Prodao svinje… a kupio Bagat šivaći stroj. I prošle godine sam othranio desetak svinja i prodao ih nekoliko. Ali novce nisam pametno utrošio. Zato sam, veli kum Žarko, ove godine vodio o tome računa. Kupio sam Bagat šivaći stroj i da vam pravo kažem, nikad bolje nisam uložio novce. Otkako mi je Bagat šivaći stroj u kući, moja porodica nema izdataka za šivanje, a svi smo lijepo odjeveni. I što je najvažnije, to me dvaputa manje košta, jer svu odjeću i rublje za nas šiva moja žena sama” – jedna je od simpatičnih reklama.

U svom nedjeljnom reklamnom kutku na društvenoj mreži Facebook, Tehnički muzej donosi i oglas bivšeg ŽTP-a koji 1973. godine obavještava putnike kako za Split uskoro kreće novi visokokomforni motorni vlak ŽTP-Zagreb.

Kreće Marjan express

“Uskoro ćete putovati do Splita za manje od šest sati. Novi Marjan express pruža veću udobnost putovanja. Klima uređaji, saloni, buffet i ljubazne domaćice – sve za ugodan put. Udobno i brzo – novi Marjan express.”

Nažalost, ova reklama i dalje je aktualna jer se po pitanju brzine putovanja vlakom od Zagreba do Splita nije puno promijenilo. A 60-ih godina reklamirale su se i druge vrste putovanja, Zastavom 125 i legendarnim Tomosom.

Tko nije bio za šivaću mašinu Bagat, odjeću je mogao potražiti u Standard Konfekciji, Nami, DTR-u…

Čarapa dobrog kvaliteta

Za “mirisnu čistoću i ljepotu rublja” bila je zadužena Saponia Osijek, a “čarape dobrog kvaliteta” proizvodio je vukovarski Sto Vuk.

Proljetnu kolekciju torbi talijanskih modela priredila je tvornica kožne galanterije “Sljeme”, a tu je i reklama Osječke ljevaonice željeza i tvornice strojeva Osijek, koja davne 1936. godine poziva na kupnju svojih kadi kroz registrirani zaštitni znak Labud koji se “nalazi na svakoj našoj kadi i jamči za prvorazrednu izvedbu”.

Copy link
Powered by Social Snap