DHMZ izdao upozorenje za četiri grada u Hrvatskoj: Stigao je prvi toplinski val

Josip Mihaljević
10. lipnja 2019.
Novosti
A- A+

Nakon svibnja za zaborav, stigle su i prve ljetne vrućine. Prvi toplinski val znači da će se temperature u drugom dijelu tjedna približiti brojci 40, a DHMZ je izdao upozorenje i savjete kako se zaštititi.

Foto: Pixabay

Najkritičnije će biti u četvrtak i petak, i to u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Dubrovniku. Dnevne temperature će se približiti na neugodnih 40 Celzijevih stupnjeva, a DHMZ je nadolazeći toplinski val okarakterizirao opasnim po zdravlje svih nas, piše hr.n1info.com.

Evo nekoliko savjeta kako si možete olakšati život tijekom ljetnih vrućina.

Rashladite svoj dom

Nastojte rashladiti prostor u kojem živite. Mjerite sobnu temperaturu – idealno bi bilo preko dana držati sobnu temperaturu ispod 32 °C, a preko noći ispod 24 °C. To je posebice važno za starije ljude, djecu i za sve one s kroničnim zdravstvenim problemima.

Koristite hladniji noćni zrak za rashlađivanje. Tijekom noći otvorite prozore i rolete kada je vanjska temperatura niža.

Danju ih zatvorite i spustite rolete, posebice one koje su okrenute prema suncu. Ugasite sva umjetna svjetla i što je više moguće električnih uređaja.

Električni ventilatori vam mogu pružiti olakšanje, ali ako je temperatura iznad 35 °C – neće spriječiti bolesti vezane uz velike vrućine.

Klonite se vrućine

Tijekom dana se sklonite u najhladniju prostoriju stana/kuće. Ako stan/kuću ne možete držati hladnim, provedite 2 – 3 sata dnevno u hladnom prostoru (npr. u javnoj zgradi koja ima hlađenje).

Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana.

Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako posao ne može čekati, napravite to kada je najhladnije – između 4 i 7 sati ujutro. Budite u hladu, ako ste vani.

Ne ostavljate djecu ili životinje u parkiranom vozilu.

Redovite koristite kreme sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja.

Kako rashladiti tijelo?

Izbjegavajte boraviti na suncu u najudarnijem vremenu, od 10 do 17 sati. To pravilo posebice vrijedi za starije osobe, srčane bolesnike i oboljele od šećernih bolesti.

Kod tuširanja koristite mlaku vodu, a preko dana se možete rashladiti s mokrim ručnicima, mokrom spužvom, kupkom za stopala itd.

Vani nosite laganu, široku i svijetlu odjeću od prirodnih materijala. Obavezni su i šešir širokog oboda, kapa i sunčane naočale.

U krevetu koristite laganu posteljinu i plahte, po mogućnosti bez jastuka jer se u njemu može akumulirati toplina.

Pijte redovito, ali izbjegavajte alkohol i napitke s previše kofeina i šećera. Stručnjaci savjetuju da je najbolje piti vodu, ali ne naglo. Što se tiče jela – jedite češće ali u manjim obrocima. Izbjegavajte hranu bogatu bjelančevinama.