Foto dana: ‘Bikovi’ odlaze u mirovinu nakon pola stoljeća

Ivana Moslavac
15. lipnja 2025.
Foto dana
A- A+

‘Bikovi’, službenim imenom tramvaji tipa TMK201 odlaze u ‘mirovinu’. Danas im nakon pola stoljeća vožnje, posljednji dan na zagrebačkim ulicama. Posljednjih desetljeća vozili su uglavnom na liniji 2. Završava jedno od najdužih razdoblja vožnje neke generacije tramvaja u povijesti zagrebačkog javnog prijevoza, istaknuli su iz ZET-a i rekli kako će jedna kompozicija biti zadržana kao dio njihovog povijesnog fonda.

Tramvaj broj 2

Tramvaj broj 2 | Foto: ZET

Tramvaji tipa TMK201, poznati pod imenom ‘Bikovi’ odlaze u povijest nakon pola stoljeća vožnje. Danas je zadnji dan njihova prometovanja po zagrebačkim ulicama. Tako završava jedno od najdužih razdoblja vožnje jedne generacije tramvajskih vozila u povijesti zagrebačkog javnog prijevoza.

Umirovljenici o tramvajima
Stari tramvaji više neće voziti Zagrebom: Stiže 20 novih, ali stariji žele češće linije

Proizvedeni između 1973. i 1975. godine u slavonskobrodskoj tvornici Đuro Đaković, ‘Bikovi’ su prvi puta pušteni u promet 25. siječnja 1974. godine i od tada su bili prisutni na gotovo svim tramvajskim linijama, a posebno su ostale u sjećanju trodijelne kompozicije na linijama 11 i 12 u kojima se prevozilo do čak 300 putnika. Posljednjih desetljeća njihova je primjena bila ograničena gotovo isključivo na liniju 2.

– Uvođenje TMK201 predstavljao je važan tehnološki iskorak za ZET i bio je simbol modernizacije i napretka. Oslonjeni na talijanske tramvaje ‘Ansaldo Breda’, TMK201 je bio prvi zagrebački tramvaj s okretnim postoljima. Bio je opremljen pneumatskim sustavom s klipnim kompresorom koji opskrbljuje zrakom sustav vrata, pomoćne kočnice i zračne sirene. Iako je iz današnje perspektive njegov izgled skroman, uloga mu je bila je golema. Za putnike je bio udobniji, prostraniji i pouzdaniji od svojih prethodnika. Njegov prepoznatljiv zvuk je desetljećima bio ‘zvuk grada’, poručili su iz ZET-a.

Ovo neće biti potpuni oproštaj, kako su naveli iz ZET-a, jer će u svrhu očuvanja industrijsko-tehničke baštine, jedna kompozicija biti obnovljena i zadržana kao dio povijesnog fonda ZET-a te će povremeno biti uključivana u promet na muzejskoj liniji 21. Podsjetimo, ZET je još početkom godine najavio da će stare tramvaje potpuno zamijeniti novi, a što o tome kažu stariji, možete pročitati ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap