Vladin digitalni asistent Andrija od sada pomaže i oko domova za starije

Josip Mihaljević
4. svibnja 2020.
Novosti
A- A+

Ministarstvo uprave u suradnji s partnerima koji su “rodili” digitalnog asistenta Andriju kontinuirano prati i nadograđuje projekt. Osim što je Andrija na raspolaganju svim građanima oko pitanja o koronavirusu, Andrija sada može pomagati i sustavu socijalne skrbi.

mobitel andrija

Foto: Unsplash

Digitalni asistent Andrija koji zainteresiranim građanima pomaže s osnovnim informacijama o Covidu-19 sada je bogatiji za još jednu vještinu. Ministarstvo uprave u suradnji s partnerima

mobitel andrija
Jeste li isprobali Andriju, digitalnog asistenta koji pokušava otkriti imate li koronu?

projekta obogatilo je Andriju s novim podacima – sada može odgovarati na pitanja o mjerama zaštite za domove za starije i nemoćne te ostale pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi.

Upravo su se domovi za starije pokazali kao golem problem u pandemiji, a procjenjuje se da se oko 50 posto svih smrtnih ishoda u Europi dogodilo baš u domovima za starije.

Ministarstvo zdravstva je još u veljači krenulo s mjerama zaštite, a nakon proboja koronavirusa u splitski Dom za starije i nemoćne, mjere su postale osjetno strože, ali i pomalo komplicirane. Zaposlenici u domovima sada moraju poštovati posebne protokole obveznog testiranja djelatnika, točnije kojeg djelatnika treba testirati i kada.

“Prof. dr. Branko Kolarić od kojeg je Andrija naučio i prve vještine namijenjene građanima, ujedno je i voditelj Referentnog centra Ministarstva zdravstva za zaštitu zdravlja starijih osoba te nadležni epidemiolog za sve domove za starije. Upravo je on naučio Andriju novim vještinama koje omogućuju djelatnicima domova za starije bolje razumijevanje protokola zaštite i protokola testiranja. Komuniciranjem s Andrijom, djelatnici mogu dobiti jasnu informaciju u kojem se statusu nalaze i što trebaju činiti kako bi ispravno pratili protokol i pridržavali se svih sigurnosnih uputa i mjera iz HZJZ u suradnji s Ministarstvom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku”, piše Ministarstvo uprave.

Osim što pomaže djelatnicima, Andrija je obogaćen i dodatnim sadržajem koji može pomoći samim korisnicima ustanova socijalne skrbi ili njihovim obiteljima.

“Andrija će obiteljima korisnika domova komunicirati aktualne mjere sprječavanja infekcije i stvari koje će uskoro biti dozvoljene poput dostave namirnica, organiziranje posjeta i slično”, pojasnili su u Ministarstvu.

Andrija je komunikacijom s građanima u prvih tjedan dana rasteretio epidemiološke korisničke službe za čak 25posto čime je opravdao očekivanja te je cilj da kontinuiranim razvojem i učenjem odgovori na što više pitanja građana i situacija vezanih uz COVID-19, istaknuli su u Ministarstvu uprave.

 

Copy link
Powered by Social Snap