Srebrni surferi mogu učiti o medijskoj pismenosti: Pokrenut je još jedan hvalevrijedan projekt

Milan Dalmacija
4. travnja 2023.
Novosti
A- A+

Kako bi spriječila prijevare i obmane na internetu te educirala starije osobe o medijskoj pismenosti Agencija za elektroničke medije sufinancirala je hvalevrijedan projekt ‘Srebrne surfere vodimo kroz nove medije’. Njega vodi Tomislav Levak, predavač s Odsjeka za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, koji ističe kako su starije osobe u edukaciji o medijskoj pismenosti ostajale po strani.

Ilustracija: Rawpixsel

Agencija za elektroničke medije već dulje vrijeme potiče medijsku pismenost sufinanciranje različitih projekata koje provode udruge civilnog društva, obrazovne ustanove i mediji. Ove je godine odlučila sufinancirati 23 od ukupno 146 projekata edukacije o medijskoj pismenosti, a među njima je i projekt “Srebrne surfere vodimo kroz nove medije”.

Medijska pismenost za starije osobe

Računalna opremljenost domova | Pexels
Projekt BOOMER: U sljedeće dvije godine jačat će digitalnu pismenost starijih osoba

Ovaj projekt vodi Tomislav Levak, autor projekta Udruge “Grupa građana”, a inače predavač s Odsjeka za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku. Riječ je o edukaciji starijih osoba o internetskim prijevarama i obmanjujućim oglasima, o kojima smo već pisali, te trolanju na društvenim mrežama.

– Većina je edukacija iz područja medija i medijske pismenosti okrenuta je djeci, mladima i drugim skupinama. Starije osobe, ostajale su nekako po strani. Mi smo se baš okrenuli prema njima jer su rezultati novijih istraživanja pokazivali da dobar dio osoba treće životne dobi imaju nisku razinu medijske pismenosti, rekao je Levak, prenosi Šibenik.in.

Objavljen i priručnik

Ovaj projekt je zapravo nastavak vrlo uspješnog projekta “Novomedijsko doba kroz treću životnu dob” iz kojeg je nastao priručnik “Srebrni surferi” u kojem Levak i Nefreteta Zekić Eberhard objašnjavaju nova medijska tehnološka dostignuća te daju savjete, upute i smjernice za korištenje novih medija i razotkrivaju prijevare, obmane, dezinformacije i lažne vijesti.

– Riječ se o prvoj medijskoj publikaciji te vrste Hrvatskoj, ali i šire, čiji je cilj medijsko obrazovanje i opismenjavanje osoba starije životne dobi, zaključio je ravnatelj Agencije za elektroničke medije, Josip Popovac.

Inače, srebrni surferi su starije osobe koje aktivno koriste informacijsko-komunikacijske tehnologije. Prema podacima Eurostata, 61 posto Europljana u dobi od 65 do 74 godine je 2020. koristilo internet. S druge strane, to je činilo samo oko 30 posto starijih građana Hrvatske. Stoga nije čudno da je Agencija projekt “Srebrne surfere vodimo kroz nove medije” odlučilo financirati s 2.600 eura.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap