Pogledajte kako je 70-ih izgledala reklama za kravatu varaždinskog VIS-a

Jasmina Grgurić
8. travnja 2019.
Foto dana
A- A+

Konačno smo naišli na jednu staru reklamu domaće tvornice tekstila koja nije propala, a koja je 70-ih godina na pomalo neobičan način predstavila proizvod koji također odolijeva trendovima i zubu vremena. Riječ je o Varaždinskoj industriji svile, poznatom VIS-u te najpopularnijem muškom modnom detalju svih vremena – kravati.

Varaždinska industrija svile, konfekcije i kišobrana 1972. godine svoju popularnu kravatu predstavila je na pomalo neobičan način. Naime, tri kravate pikado strelicom pričvršćene su za sredinu mete, iznad koje stoji citat francuskog književnika Honoréa de Balzaca koji kaže: “Kravata je mjerilo ukusa i duha elegantnog čovjeka“.

Ako ste mislili da su književni citati u reklamne svrhe rezervirani samo za 21. stoljeće, ovo je dokaz da ste se prevarili, jer su oni krasili proizvode i pola stoljeća prije poruka na bocama vode.

Što se male povijesti kravate tiče, valja podsjetiti da se ona smatra izvornim hrvatskim proizvodom. Pojavila se u Europi u 17. stoljeću posredstvom hrvatskih vojnika u Tridesetogodišnjem ratu, a na kojima je postala prepoznatljiv modni detalj. Među prvima su je prihvatili Francuzi.

Proizvođač kravata sa slike produkt je bogate tradicije tkanja, započete još 1929. godine u Varaždinu kada je pokrenuta proizvodnja svilenih tkanina. Varaždinska VIS konfekcija danas radi u četiri proizvodna pogona.