Omiljeni lonci s likom slona služili su za sve, od grijanja mlijeka do iskuhavanja veša

Jasmina Grgurić Zanze
17. rujna 2018.
Foto dana
A- A+

Reklama za nekad najpoznatije emajlirano posuđe vraća nas u 50-e godine. Lonce s utisnutim likom slona koristila je svaka domaćica. Desetljećima se u kvalitetnim lončićima Gorice svakog jutra kuhalo mlijeko, oni veći služili su za ukusne ručkove, dok se u najvećima prokuhavao veš.

Foto: Facebook/Zagreb kakav je bio nekada

Malo tko se ne sjeća nekadašnje tvornice emajliranog posuđa “Gorica” koje je krasio prepoznatljivi simbol – slon. Njihovi lonci, vrčevi, tanjuri, šalice i kante za mlijeko krase i reklamni plakat s motom “Ponos domaćice”. Za potrebe tvornice rješenje je izradio akademski slikar Zvonimir Faist oko 1955. godine kada je pod imenom “Gorica” nastavljena tradicija Arkove proizvodnje.

Stilizirani slon s uzdignutom surlom, smješten u trokutu, bio je utisnut na dno svake posude izrađene u Gorici. Takvi su emajlirani lončići bili sastavni dio svake kuhinje, a mnogi od njih opstali su i danas, što se nažalost ne može reći i za tvornicu. Naime, ona je neslavnom likvidacijom s hrvatskog tržišta nestala 2001. godine, čime je prekinuto pola stoljeća tradicije i kvalitete na štetu kupaca, ali i brojnih radnika kojih je nekada bilo čak 1.200.

Kvalitete koja se pamti prisjetili su se i članovi Facebook grupe “Zagreb – kakav je bio nekada”. Osim što su im sa znakom slonića najdraži bili lončići, oni veliki koristili su se čak i kuhanje veša, a najbolje se zasigurno pamte po toplom mlijeku i ukusnim ručkovima.

Copy link
Powered by Social Snap